top of page

Fant løsning for smart taxisystem

  • Julius Espedal
  • 3. juli
  • 2 min lesing

Selskapet Fast Travel står bak automatene for taxibestilling på Oslo lufthavn og Oslo S. Brukervennlige skjermer og fastprismodell gir passasjerene bedre kontroll, mindre ventetid og færre overraskelser – fra A til B. 


Fast Travel har samarbeidet med NewTracks om både design og smart teknologi for automatene. Sammen har de to selskapene laget et system som ikke bare forbedrer kundeopplevelsen, men også effektiviserer driften for taxiselskaper og avlaster terminalområder.


– Fast Travel er gode på software. Vi er gode på hardware. Sammen har vi laget et veldig godt produkt, sier Julius Espedal, daglig leder i NewTracks. 


SMART LØSNING: Taxisystem for reisende.

Taxiløsning med fast pris

Kjernen i Fast Travel-konseptet er enkelt: Ved ankomst til Oslo S eller Oslo lufthavn kan du gå rett bort til en automat og bestille taxi på egen hånd. Her taster du inn destinasjon, ser nøyaktig hva det vil koste, velger kjøretøytype og bekrefter bestillingen. Deretter hentes du opp av en ledig bil.  

– Systemet er utviklet for å redusere kaos og køer ved holdeplasser, og samtidig sikre at passasjerene vet hva de betaler – før turen starter. Dette bidrar til høyere brukertilfredshet og bedre flyt, sier Henrik Holter i Fast Travel.


Taxiautomatene inne på Oslo Lufthavn.
Taxiautomatene inne på Oslo Lufthavn.

Norskutviklet design og teknologi

NewTracks har stått for utviklingen av både den fysiske automaten og hele brukeropplevelsen, og har hatt ansvar for alt fra skjermdesign og materialvalg til brukergrensesnitt og ergonomi.


Vi kan produksjon, og vet hvordan vi skal designe produkter som både er effektive å produsere og gode å bruke, sier Julius Espedal.



GODT TEAM: Julius Espedal, Founder/CEO NewTracks og Henrik Holter, COO Fast Travel.
GODT TEAM: Julius Espedal, Founder/CEO NewTracks og Henrik Holter, COO Fast Travel.


NewTracks har kontorer i Oslo og Shenzhen

og arbeider med produktutvikling og kvalitetsproduksjon i Kina.

 
 
 

Comments


bottom of page